onsdag 6 juni 2012

Görväln

Nu har vi precis kommit hem från Görväln. Det va super trevligt och fint väder. Det fanns allt från fårvallning, häst och vagn, marknad och massa uppträdande. Super bra miljö och socialträning för Zews! Det kom fram väldigt många och frågade vad han är för ras, hur gammal han är och om dom får klappa, Och det fick dom! Han lös av lycka när det kom fram folk och ville klia honom på magen. Vi tyckte det va jätte kul när folk ville komma fram och prata. Även en och annan hund fick han hälsa på. Fanns en ettårig spets som var väldig rolig.
Dock tyckte vi inte om folk som bara släppte fram sina hundar utan att fråga... Det hände några gånger. För oss är det självklar att man alltid frågar innan man släpper fram sin hund om de får hälsa eller inte, eller?!

Men även mitt i allt kunde Zews koppla av vi hade med oss filt och fika och satte oss på en gräsplätt och kollade på folket och hundar som gick förbi och det var ingen problem för honom att koppla av sen blev det även en och annan tupplur!






1 kommentar:

  1. Men så duktig han är! Man kan ju tycka att folk ska fråga och sluta köra med sitt "men min hund är så snäll", att folk aldrig fattar att ivarjefall jag skiter i det, jag vill bestämma vilka hundar som får komma fram.

    En gång, ganska nydligen kom det fram en ägare med sin hund för typ 10:e gången och bara släppte fram sin hund, precis när han nått fram till Loka sa jag " Ajuste, hon har fått skabb " minen på ägaren var priceless!

    SvaraRadera